dinsdag 27 december 2011

Jade

Samen met Beck ging ik aan de rand van het meer zitten. Het gras was nog een beetje vochtig. "Als we nou eens beginnen met de opdrachten, dan hebben we de rest van de dag voor onszelf" Opperde Beck. Ik haalde mijn schouders op en sloeg het boekje open. Voor zover ik zag waren het vooral vragen over de geschiedenis van het meer, hier en daar afgewisseld met grote lappen tekst. "Oké, als jij deze maakt, doe ik de rest" Beck wees ongeveer de eerste helft van alle vragen aan. "Is goed" Ik haalde een pen, eentje met op het uiteinde het hoofdje van Hello Kitty, uit mijn tas en begon druk te schrijven. In een klein half uurtje hadden we alles af en bergde we de boekjes op in onze tassen. Beck stond op en trok me overeind. Ik vouwde mijn hand in de zijne en we stonden even stil. "Aah, wat schattig" hoorde ik iemand sarcastisch zeggen. Het was Daniël, de stinkende roker. Ik rolde met mijn ogen. "Kom Beck, dan gaan we een stuk langs het meer lopen." Ik trok hem zachtjes mee. Ik had het totaal niet op Daniël en zijn gay vriendinnetje Rebecca. Ik werd bijna misselijk van ze. Ze waren altijd aan het roken en ze zagen er niet uit. Bah, deed mij maar iemand zoals Beck, knap en goed verzorgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten