dinsdag 27 december 2011

Rebecca

Daniel en ik wisselden een verveelde blik tijdens de uitleg van Mevrouw Adams. "Zes uur hier melden." herhaalde ik langzaam. "Het is nu pas halftwaalf. Wat moeten we in Godsnaam al die tijd doen?" "De opdrachten maken bijvoorbeeld?" prevelde Marley Eccleston, het streberige meisje dat altijd voor me zat bij Engels. Haar lange plastic napnagels tikten veelbetekenend op haar opdrachten boekje. Daniel lachte theatraal. "Jij maakt zeker een grapje." Marley stak hooghartig haar neus in de lucht en beende de andere kant op. "Veel plezier!" riep Daniel haar achterna. Hij plofte neer op het dichtsbijzijnde bankje. Ik ging ernaast zitten en graaide in mijn tas naar een pakje shag. "Prima tipjes, dit." zei ik tevreden terwijl ik een smal, opgerold reepje papier dat ik uit het opdrachtenboekje had gescheurd aan het uiteinde van een vloeitje legde. Daniel keek me bedelend aan. "Neem jij dan nooit zelf iets mee?" vroeg ik geërgerd. Daniel haalde zijn schouders op en griste het pakje shag uit mijn handen. "Ik koop zo wel ergens een pakje." mompelde hij nors. "Dan mag jij er eentje van mij roken." "Dat worden er twee." antwoordde ik streng. "Ook die van vorige keer." Daniel snoof minachtend. "Mierenneukster." zei hij zachtjes. Ik knikte instemmend. "Als het maar vrouwelijke mieren zijn." Mijn blik volgde een lang, mager meisje met piekerige zwartgeverfde haren. Ze keek beteuterd naar een leeg sigarettenpakje in haar hand. "Sorry Dan, plicht roept." zei ik snel, en ik plukte de versgedraaide peuk uit Daniel's handen en wipte overeind. "Dan krijg je er dus wel maar één!" riep Daniel me na terwijl ik met zijn peuk naar het meisje toeliep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten